Tuesday, December 28, 2010

Sutera Bidadari?



Wow! The novel hasn't been launched, yet hearing the name of the title makes all novel lovers couldn't wait for it! including me, of course! Novel ne adalah sambungan daripada tetralogi Bagaikan Puteri, Cinta Sang Ratu, Hijab Sang Pencinta & Cinta Sufi. Karakter utamanya adalah Saifuddin atau lebih dikenali sebagai Laksamana Sunan yang memperjuangkan Islam di tanah Melayu. But the most favourite female character for me is Hariani. Still, she's the best! Yang paling siuknya lagi bila Laksamana Sunan bergabung tenaga dgn Hang Tuah menentang penjahat-penjahat iblis laknatullah. Memang satu jalan cerita yang menginsafkan dan penuh zuhud disamping menyelitkan elemen cinta kepada Allah SWT, rasul dan sesama manusia.

Yang paling selalu diingati, setiap kali Laksamana Sunan kan bertarung dengan lawannya, ia akan mengungkapkan kata2 ane "Mau kah kau menerima tawaranku? Insaf lah kepada Allah dan engkau akan aku lepaskan"...imagine...kalau lah dalam dunia ane bila mana ada perang, seseorang pemimpin akan berkata cane arah lawannya jua. Ish....politik tah ku pulang. Pengaruh novel ane tah ne...huhu...

Di akhir novel Cinta Sufi, Laksaman Sunan tercedera semasa pertempuran dan telah dibawa oleh Naga tasik kepunyaan Hang Tuah. Apa kesudahan nasib Laksamana Sunan? Adakah dia akan disembunyikan selama2nya? Mungkin Sutera Bidadari akan menjawap semua persoalan ini.

Yang pastinya, all fanatics of tetralogy Bagaikan Puteri cannot wait any longer for this novel!

3 comments:

Unknown said...

x sabar tggu novel ni...

Erra said...

Yup, betol2 tak sabar! Harap dlm tahun nie jugak launching die :-p

Unknown said...

hi..
baru habis bace 'cinta sufi' semalam..rase mcm cte tgantung..so hopefully dis new novel akan klua cepat..