Wednesday, January 21, 2009

REZEKI DI TOLAK MENTAH-MENTAH??

Gerenti kamu tanya, “Adakah orang macam ane? Sayang ja. Mun dah orang membagi, ambil ja la.” My answer will be “Adaaaaa”. Bukan aku sendiri sukati kan membagi jawapan, tapi memang sudah terbukti kebenarannya dapan mataku. Aku sendiri experience! Bukan sekali dua ku offer pi labih dari 10 kali. Apa nya my friend, “Memang payah membagi orang duit yang suci, membagi duit haram sanang!” Ouch! But yeah, true... One thing my friend cakap lagi “Orang selalunya berdoa lapas sembahyang ‘Ya Allah, berikanlah aku rezeki yang melimpah ruah’ but then bila rezeki atu ada, di tolak mentah-mentah! Bukan kah satu kerugian tu? Bukan kah atu seperti mempermainkan tuhan?” Bukan kasar, tapi kebenaran yang nyata. Rezeki bukan hanya satu saja. Orang pun paham rezeki ada dimana-mana. Yatah yang ku Heran bin Ajaib ne. Maybe orang-orang kitane udah biasa dangan satu macam rezeki saja. Bila rezeki atu datang dalam bentuk yang lain daripada apa yang tane expect, di tolak ke siring. Macam sampah tah pulang rasanya. Padahal atu tah yang akan mengubah idup kitane. Di tuduh lagi buang masa, buang paluh, inda banar tapi tarang-tarang bukti ada dapan mata. Hmm...’Cali’ kan idup ane...(^_^)

No comments: