Sunday, January 10, 2010

11-12hb Disember 2009: Selamat Pengantin Baru Ucu and Aunty Yun!

Finally, the big day for our family di Sabah datang jua. Ucu (Sehbirin), adi yang paling bongsu dalam keluarga mama ahernya kawin dgn pilihan hatinya, Aunty Yun (Fatrisha Yolanda). It was a touching moment and durang mama nangis sal iatah yang ditunggu2 selama ane. And not forgetting, since this is the last marriage dalam family mama, the event was made extravaganza. Hehe...Kami invite band dari Brunei utk main muzik (thankz K2G) and ayah as well as the other men main bunga api that night. Meriah la suasananya. But, our event ane nada katering pasal kalau style di KK ane, kateringnya mahal. Baik lagi di Brunei. Sekali apanah. Durang bis mama and aunty wa yg masak2. Yang part paling ngalihnya bila diri nda cukup tidur. Aku sampat jua lagi tidur 4 jam then bangun pukul 4 pagi utk lap2 segala pinggan, cawan etc. Durang mama nda tidur sal masak2. Gila! Dalam hatiku, patut ramai org mau katering saja. Panya yatah ane kajanya lau nada. Huhu...Nda sanggup yo! On the big day, we all pakai baju warna hijau but apa saja jenis kain la. Aunty Yun stayed di rumah nini since tempat tinggalnya jauh (Keningau). Then on the 18th, rombongan kami lagi ke Keningau utk majlis sanding disana. Aunty Yun ane mualaf so her family is non-muslim. Yatah malam atu acara ‘menuak’ pun ada. The event was meriah ja (not forgetting her handsome brother, Jason, yang my cousins semua gila2kan. Hehe..) and esoknya we went to her house again to say goodbye. Sampat jua lagi kami meliat tajau2 yang ampai2 and kana briefing oleh daddy Aunty Yun sal cemana org minum tuak, how tuak was made etc. Siuk ja la sal ada knowledge baru atu. Now we know cana bleh orang minum tuak sampai mabuk. Panya telampau labih diminumnya sampai tuhus daun atu. Wawawa...sadang~I think it’s not too late to say this: SELAMAT PENGANTIN BARU TO UCU AND AUNTY YUN.

No comments: