Sunday, January 10, 2010

Picnic Bunga-bunga berguguran di Pantai Seri Kenangan

I tell you it was soooo fun!! We went there on 10th Jan (before our TP start). Yang join ane me+Bie, Qlah+Uncle, Yumi+Bubbles, Imah+Hadi, Nana+Kirin and Amal (c Qawiy inda dapat ikut sal ia kayaking). Ok, awal2 kami sampai disana dalam 8 lalu pagi. Yang awal2 sekali datang was Imah. Then kami nunggu grillstand dari tunang c Imah ane, Adi. Around 9 lalu la baru kami start charcoaling. Weather aritu mendung saja so we were not afraid of getting sunburn or what-so-ever. Tapi, inda batah atu, ujan labat wa mencurah2 arah pondok kami. Abis kem durang c Adi roboh and aku tah yang jadi mangsa memigang tiangnya sampai basah2 bajuku. Huhu..nasib baik ada uncle memayungkan aku. Tebalik ane wa. Wawawa...Anyhow, kami semua makan afta that sal sorang2 kelaparan to the max. Afta makan, the girls went to the beach main2 aing. Biasa...ala2 hindustan gitu! And kami semua beteriak melaungkan nama Azura, aku cinta padamu! Wahahaha...petikan dari filem Azura ah. Lapas atu, baru tah acara games dimulakan. Coordinatornya aku and Qlah. Kami ikutkan main games dari 2D1N. Awal2, kami main ‘Chicken Fight’ belawan sama lelaki. Yang calinya, c Bubbles ane, alum tah ia start berjuang, kalah tah jua. Wawawa...Then, we moved on to game ‘Push’ yang mana kamu tolak orang sampai ia keluar dari bulatan. Yatah kami semua menarget Uncle ne. Sekali inda tah mau keluar2nya. Then, the GFs menolak the BFs. Karas tah jua badan durang ane. Maklumlah...majoritinya tagap2. Wawawa...Lapas game atu, kami sambung main ‘Elephant and find your GF/BF’. Ane kami suruh durang bepusing sebanyak 10 kali then berlari mendapatkan GF/BF di ujung. Aku la yang hayung inda tantu jalanku sampai terabah2 ane wa! Ketawa berabis wa kami masatu! Sekalinya kami sambung lagi game ‘Elephant and jump’. Sama jua konsepnya tapi ane lapas berpusing, tane tarus lompat kijang. Yang ku garamati, my Bie ane lapas ia buat elephant turn atu, menyiring tia pulang sampai inda terlompat ane wa! Sekali bila turn ku, dua kali lima jua. Keke...Cali2 la sampai aku rasa kan tekamih2 wa ketawa ah. All of us were exhausted and went back to our hut. Bila semua ok dah, kami antam lagi dengan photoshooting. Mula2 couples dulu and kami jadikan 1 tree sebagai our main prop. Sorang2 inda mau kalah. Ada yang bergambar ala2 Twilight, yang macam hindustan pun ada! Dah atu, ladies vs. guys photoshoot. And of course inda ketinggalan bergambar melompat ah. Wajib tu! Wawawa...Yang pastinya, I really enjoyed our picnic this time. I bet diorang yang lain pun enjoy jua. Siuk eh kalau ramai2 lagi ikut. Rasa kan mengadakan ‘Couples Fun Day’ pulang. Hehe...

No comments: