Thursday, February 25, 2010

My Name is Khan yang penuh kontoversi


Ok...this is the latest movie of SRK and Kajol. I know i love it when they both work together again. Macam dulu2 ceta box office durang Kuch Kuch Hotahai and Kabhi Kushi Kabhi Gham. Memang nangis giler! Its been ages I havent really watched a good Hindi movie after K3G. Now, I challenged myself to see this one in cinema. Konon kan meliat samada masih ada power ka durang ane. Will I cry mcm masa ku liat ceta K2H and K3G? So, aku bawa my mom and my lil bro meliat dimalam arah Qlap. Masuk kesana, first thing in my thought 'Hmmm...napa lain mcm ja bau wyg ane?' Ahahaha...banar...Bukan ku menipu. Aku sendiri menyiruk kali ah! Sekali masa duduk, baru ku realize yang di kanan, dapan dan blakang kami ane suma bangsa India! Wah, terasa macam di Mumbai la pulak!

Then sesi wyg pun bermula. Caya kamo, aku nangis sumbat2 indungku sampai tpaksa ku benapas kai mulut saja. Daras brabis ja udah tu aingmataku ah. Tisu ku ane, ia ja becampur aingmata, ia ja ingus ku. Basah tahap damal la udah. Baru beranti nangis, nangis ku lagi meliat the next part. Manakan ja sumbat2 idung! Sekali, aku tu tetoleh arah sebalah kiriku. Teliat tah ku sorang India lelaki ane, lap2 aingmata. Eh! India! Lelaki! Aingmata! Menangis??!! First time ever ku meliat!! Ahahaha...sakai! Overall, this movie was really worth to watch. Kalo tah yang racist atu, beguna ne utk durang. Jan tah kan mengucap bangsa lain mun bangsa sendiri nda tantu ulah. Apa nya urang, jangan jaga tepi kain orang lain daa~

This movie is actually about a man's journey to meet the US president. Whether he made it or not. But for me, this is just another love story. And I think hero nya bukan SRK. But the college student yang ngambil video shoot masa President datang melawat college nya. If it wast for him yang mengambil video SRK saying that 'My name is Khan and I am not a terrorist', SRK will be dead by now. Nada berita sal ketidakadilan untuk Muslim people in US. SRK is just some kind of 'fame-grabber' yang unfortunate events happened to him and because of this college student, he becomes the 'hero' of America. Don't u think so? Well, that's my opinion. Bagi yang alum meliat, gerenti kamu nda paham sepatah ayat yang ku type ane. U better watch it to see what I really mean. Agatah liat! Lawa tuuu!!

No comments: