Saturday, February 27, 2010

Mak Andam???

Hearing this word on me feels like so unbelievable! Aku rasa macam kan ketawa ja. Pasalnya nda pernah2 ku kana galar macam ane. Dari suka2, ke dance show, then tunang. And now nikah? Hmmm...well, it all started masa me and Qlah saja mekap2 kan our galfrens di hostel. Kira kes buang tebiat la ne. A few days later, ada this one chinese friend of ours minta tlg mekapkan utk ia perform dance show di UBD. its just a minor thing plang saja. Sekali about a month later, our relative ane kan tunang. Tarus2 ia minta mekapkan arah kami. At first, kami nda plang berapa setuju salnya kami ne bukannya expert sangat. Sekadar mekap2 cematu tah saja. But then we finally agreed salnya ia janji kan bagi kami upah (duit punya pasal, suma jadi!). Well, it turned out pretty good and suprisingly suma urang puji mekapnya. Which means our creation was a satisfaction. Rupanya time atu, ada one of her fiance's relative betanya arahnya sapa yang mekapkan ia ane. So ia gtau la. Then, a few months later, ada me kana call and kana gitau yang relative fiance nya ane minta mekapkan utk ia nikah this sunday! I was like 'what??!!!!!'. Time ku siuk2 main pet society ku lagi tu! Awal2 atu, ku reject eh requestnya ah. Salnya nikah atu big event bah tu. And I'm not a pro. Not even half a pro! Barang2 mekap pun yang ala kadar saja. Kana suruh mekapkan time nikah. Tekajut baruk kali ah!! Tapi ia majal ja salnya nada urg lain lagi yg sanggup. So, daripada ia mekap sendiri, bek tah aku yg mekapkan. She will pay plang tu. Thats one thing jua. I dunno brapa sebenarnya payment utk mekapkan urang ane. So i just ask for $100. Kira ok la utk non-pro like me.

Wish tomorrow will turn out great for all of us. Asalkan pengantin puas ati, tukang mekap puas ati and orang lain puas ati, thats enough for me. Ok, this is one 'specimen' yang pernah me mekapkan. Simple ja. Nda ja extravaganza banar.



No comments: