Wednesday, April 23, 2008

Life is hard...


Gosh! Banyak banar dugaan ku semester ane. Dah tah projek B-@ktif kan di jalankan (which aku syukur sal my team berjaya ke final stage), ane lagi problem transfer program ku. Macam mana payah dan susahnya proses pemindahan program atu, hanya Allah dan aku ja yang tau. I don’t even tell my parents about it. Huhu..Bukan apa..aku nda mau durang susah ati wa. This is my mistake so I should be the one who is responsible for this. Aku ne bukannya jenis yang suka menyusahkan orang. Thats why la aku bertindak sendirian. Membuat segala urusan, appointment and all other stuffs sorang diri. Bukan ku nda banyak kawan, tapi sal ‘nature’ ku dah yang inda mau melibatkan orang lain dalam problem ku. Lagipun, this whole things teaches me to become stronger. I believe, di sebalik semua ane ada hikmah yang tersembunyi. I shouldn’t moan or brag about things that happen around me. I must look forward to the miracles behind this. Manatau by changing the programme, i tend to do much better in pursuing my dream to get a Phd. Who knows, right. By seeing my result last semester, i think i can go further ahead. Mudahan tah tercapai and let this be the last time I encounter such problem. Sakit menanggung seksa ane. Mana lagi kana gitau that I have 50-50 chance whether to stay di UBD or not. Imagine tah aku kana kick out dari UBD. How am I going to face everyone? My parents especially! Masa kana gitau cematu, hati mana yang nda gugur. That time aku rasakan dunia mengetawakan aku. And macam ada benda barat menghempap aku. Aku rasa kan nangis tapi aku mesti tahan. Selagi aku nda berusaha, selagi atu aku nda tau keputusannya. Tanpa usaha, apa2 pun nda kan jalan. From the beginning, I must be strong. Extra strong! Kata Dr. Tuah Iskandar, salah satu ciri-ciri pemimpin ialah ia mesti kuat menahan segala dugaan yang datang. Well, satu pengajaran buat aku. Satu ujian untuk aku. Dan aku mesti hadapi dengan penuh sabar, tawakal dan takwa. Have faith in myself...

No comments: