Thursday, September 16, 2010

Cerita Merepek!

Aku nda tau cana bleh timbul ceta cemani. Nda semena2 aku tah plg tekana. Hish3...Cane, a colleague of mine bekawan sama my cousin. Just kawan biasa2 ja. Then one day, i just met my cousin and she just knew yang opis tempat kami kaja ane ampir. Yatah my colleague ne selurukan la saying 'cousin...cousin..' For me its not a big deal. Biasalah joke di pagi hari. But then, there's another colleague of mine ane, i don't know samada ia ane kan minta attention ka...or sakit ati ka...apa ka...he called me to his office and say some bad stuffs about my cousin and our friend ane. Ia gitau baik ku JANGAN RAPAT dengan dorang sal dorang ane kan MEMPERGUNAKAN aku. I was like...WTF????? And he even said that our friend atu pernah 'bermain' dah dgn my cousin di hotel. Nda PALOI dari mana tu cetanya??? Tarang-tarang fitnah wah! Fitnah yang melibatkan maruah my cousin, our friend and me as well!! Apa tah maksudnya menceritakan suma ane arahku? Apa kena mengenanya aku dengan hubungan dorang?? Hello!! Bukannya kaling ne mun kan dibuduh-buduhi!! Then nda batah atu my cousin called and then demand ceritakan what happened. Aku serba salah pulang but i need to let her know the truth also. Dah ku cetakan atu, marah brabis my cousin eh! Menyumpah2 la ia. Katanya, nda ja ia nda beutak mun kan 'bemain' sama orang di hotel! Then dipendekkan ceta, ia confront sama our friend atu. Kira bekelaie la dorang tarus. After a while, our friend ne jumpa aku and we talked la about this. Inda plang bekelaie. We blurted out everything la. Aku gto apa yg my colleague atu pesan arahku this morning. And our friend ane mcm marah la usulnya but he tried to control it. Katanya singan migang tangan my cousin lagi nda ia pernah, apatah kan 'bermain'. Yatah makin timbul tah panas hatiku kan colleague ku yang sekung atu! Apa tah tujuannya kan membuat cerita yang nda sahih ane? Rasa kan cari attention ka?? Hish! Malas tah ku kan melayan urang macam ane! Baru tah ku tejumpa laki2 yang cakap tinggi (tapi mengakun ia orang susah) di tambah lagi kuat begosip and now newly-discovered-talent, which is, MENFITNAH! Yang pastinya tadi everything settle dah between the three of us. Nganya the thing between my colleague atu kami biarkan ja. We believe what goes around comes around. Karma, baby!

No comments: