Sunday, July 26, 2009

My weird cat called Manja

Antah knapa ya ucingku sekung ane. Manja nya melabih2 manja anak damit. Especially tah time ia tido. Asak2 siring urang macam nada space lagi tampat lain. Ucing ku yang lain inda ja pandai cemane. Berdikari sekung2. Ane wah dang sekung ane…Yatah kami namakan ia si Manja. Nama glamernya Anja atau mun kami meneriaki namanya, kami panggil Nja. Right now she’s almost 4 months old. Kucing ane my bro ambil dari kawannya. Yang capi nya, kucing di ambilnya tapi yang menjadi tukang jaga makan minum kami di rumah. Hish, menyusahkan bulu batis laki nenek orang sebalah rumahku! Tapi, semanja2nya yang terlampau over the top atu, kiut ja usulnya. Pandai dah kan mengiau arah diri minta bukakan pintu untuk keluar bekamih atau oo..oo..Mainan pebret nya is stoking atau plastik. Mun ia nda masuk plastik, nda sah tu idupnya. Baru2 ane ia suka lepak or tido dalam topi. Nda dapat ampai2 topi/songkok di rumah atu, dah tia kana masuki olehnya. Dah atu, nyaman tia tidonya macam urang nda bedusa. Selagi ia nda dapat masukkan badannya dalam topi, selagi atu alum ia kan tido. Ish…ish…ish…macam2 la perangai ucing ane.



No comments: