Monday, March 16, 2009

Smile is a self motivation

It's been a while aku nda menulis arah blog ane. Well, i've been busy. Busy to get my dreams. My freedom. I'm finishing off my assignments as well as preparing for my trip ke Jakarta soon. Siuk ne jalan kesana~Ada kan ikut? tiket yang kana offer leh RBA murah ne masane. hehe...Well, i pay tiket to Jakarta around $262 campur airport tax and surcharges. Murah brabis kan? Tapi atu offer dari Pan Bright Travel. Aku sorang? Nda eh! Ada la danganku ja. Gila tu mun ku sorang! I'm going this 23rd April til 28th April. I know...time revision week plg ku balik tu. But i think it's the best way. Salnya before tane mental2 stress2 revise, tane relaxkan otak tane dgn sesuatu yang positif so that sanang kan revise. Pernah baca buku 'The Magic of Thinking BIG' by David J. Shwartz? Semua fikiran negatif yang tane ada akan menyusahkan diri tane sendiri walaupun kesusahan atu sesuatu perkara yang seciput saja. What i mean is, bila tane ada masalah, we tend to perbesarkan masalah tane sedangkan masalah atu damit saja. Nda ja seberapa. Especially women. But then, atu andang naluri wanita jua kan. Mudah emosional. Nda ja dapat disalahkan manita 100%. What we can do sebenarnya adalah menyelidiki apa masalah kitane. Kenapa kitane bepikiran cemani. Kenapa tane bleh terbawa2 akan masalah kitane yang nda sebesar mana ane. I'm not saying that I'm perfect. Aku pun sama jua, kadang2 emosi nda tantu pasal sal problems. Tapi, ca tah sama2 tane pikirkan. Betapa basar pun masalah tane, there will always be a solution. I repeat ALWAYS. It has been stated dalam Al-Quran sendiri yang setiap penyakit ada penawarnya. Kan masalah ane adalah satu penyakit. So, have faith. Be positive. Jangan mental. Always think that your problem can be solved. So, smile always! It's been a cure for your self motivation.

No comments: